Oracions per abans d'anar a dormir

Abans d'anar a dormir posa't uns moments a la presència de Déu Pare, que et veu i t'escolta sempre. Repassa breument el que has fet durant el dia. Després demana-li perdó i dóna-li gràcies pels beneficis que has rebut. Tot seguit encomana't a la Mare de Déu i a l'Àngel de la Guarda.

ACCIÓ DE GRÀCIES
+ En el nom del Pare i del Fill i de l'Esperit Sant. Amén.
Us dono gràcies, Déu meu, per tots els beneficis que avui m'heu concedit. Us demano perdó per totes les faltes que he comès durant aquest dia. Em pesa de tot cor d'haver-vos ofès i em proposo fermament no tornar més a pecar, amb l'ajut de la vostra gràcia.

EXAMEN DE CONSCIÈNCIA
  • Respecte a Déu: M'he recordat de Déu durant aquest dia oferint-li el meu treball, donant-li gràcies, acudint a Ell amb confiança de fill? He tingut respecte humà en algun moment? He resat amb pausa i atenció?
  • Respecte als altres: He tractat amb duresa o menyspreu els altres? M'he preocupat d'ajudar els qui m'envolten fent-los, a més, la vida més agradable? Em preocupa també la seva vida religiosa i he procurat acostar-los cap a Déu? He caigut en la murmuració? Sé perdonar? He resat per les persones que d'alguna manera em preocupen?
  • Respecte a mi mateix: He lluitat per la meva pròpia santificació? M'he deixat portar per sentiments d'orgull, vanitat, sensualitat? M'he esforçat per treure el meu defecte dominant? He acudit a Déu per a que augmenti en mi totes les virtuts i especialment la fe, l'esperança i la caritat?
ACTE DE CONTRICIÓ: Senyor meu Jesucrist...

A LA MARE DE DÉU: Oh Verge i Mare de Déu...

A L'ÀNGEL DE LA GUARDA: Àngel de la Guarda... Àngel de Déu...

ÚLTIM PENSAMENT DEL DIA
Jesús, Josep i Maria, us dono el cor i l'ànima mia.
Jesús, Josep i Maria, assistiu-me en l'última agonia.
Jesús, Josep i Maria, descansi en pau amb vós l'ànima mia.
—Tres Avemaries

.

Comentaris